torsdag 16. oktober 2008

I dag var ikke economia lereren der, saa vi fikk fri den siste timen. I morgen er hun heller ikke der, saa jeg begynner ikke paa skolen for 12. Eller, egentlig begynner jeg 8.30, men jeg orker ikke komme for en time, og saa vente en til. Og neste buss gaar ikke for 11 igjen, saa da kan jeg ikke begynne for! Det blir herlig aa sove lenge!
Etter skolen i dag ble jeg med en som heter Marta til Comic, som er en av barene i Navàs. Der motte vi Tina og en jente til. Senere kom ogsaa Thalia og Laia, som jeg er mest med. Men de maatte ta neste buss, for de hadde exam i greec. I baren satt vi aa planla bursdagen til en vennine av dem, som er paa lordag. Ikke at jeg planla saa veldi mye men. Forst skal vi dra til Puig-Reig(som er byen jeg gaar paa skole i) aa spise middag. Etterpaa kjorer vi tilbake til Navàs og er der en stund, og senere igjen skal vi ta en buss som gaar til et disco ganske langt borte. Jeg vet ikke helt hva byen heter, men det er ganske stort disco som hete Big Ben. Saa det kan jo bli goy, bortsett fra at jeg skal spille fotballkamp paa sondag kl 12...
Vi skal ikke til Tossa denne uken heller, for Joan-Petit skal til sykehuset paa lordag for aa operere noe.
Famlien her er utrolig kjekke! Og jeg har aldri faat saa mange kyss og klemmer for! Barna klemmer meg konstant! Og foreldre er ogsaa utrolig kjekke! Moren er veldig flink til aa lage mat, og jeg faar alt mulig slags forskjellig mat her borte. Det gaar mye i fisk og sjomat, men det er veldig godt, det meste. Faren er veldig pratesalig, og forteller alle slags mulige historier. Han snakker kun spansk, saa jeg gjetter meg som regel fram til hva han sier. Jeg forstaar saann ca halvparten av det folk sier her borte, saa tipper jeg resten. Men som regel gaar det fint. Har hatt et par tilfeller hvor jeg har smillt aa sagt "si, si", og de har vart helt alvortlige og svart "no". Litt flaut!
Saann ellers er det veldig mote her nede med sagge-bukser. Jentene bruker nesten bare saggebukser og boxere. Aa i tillegg bruker nesten ingen sminke. Utenom meg...
I kveld skal jeg paa step-time paa treningsstudioet her med noen klassen. Det blir sikkert goy!
Adèu saa lenge! =)

5 kommentarer:

Plantehuset sa...

fytti du e lade :P

Maren sa...

haha! Eg ser for meg du seie sånn ja, åsså seie di nei, åsså ser alle domt på deg. HAHAHAHA, hørres ud så deg:D Neida eg bare tulle, men e d ikkje litt løye åg å se koss mye språk egentlig betyr. Hemma. Någen gånger her borte når eg ikkje får me meg heilt ka di seie så nikke'g bare å smile med, Litt drid når di komme me oppfølgingsspørsmål då...hehe

Martha sa...

Varmen gjor meg trotte! =D
ja, d e ganske vanskeli aa forstaa av aa te!
aa ja, d e akkurat saann d e! skikkeli pinli! =)

Far sa...

Hei Martha - favoritt faren din e på luften ! I dag skal hente mor og far som komme hjem fra Spania. Ite på et d håndballkamp med Nora. Hu e blitt ganske bra på wingen. Så nå må du passe deg så hu ikkje tar plassen på Hinna fra deg.Elles så fyle Heddi året i mårå - seie ikkje mer....Egentlig så dride eg i koss du har d - bare du har d bra. Viss ikkje så komme eg ner å hente deg -du e jo det mest verdifulla eg har. ( møje merr enn de andre - men d e mellom oss )Elles intet nytt fra høvdingen - alt e så d ska ver.

Anonym sa...

du dride deg ud uansett kor du e altså?:P